050-3118566 of via Whatsapp: 06-48854696 (ook in het weekend) info@uwweb.nl
april 24, 2021

Verhoog de conversie van je website: 5 tips!

De conversie van je website is cruciaal in het succes hiervan. Onder de conversie verstaan we het percentage bezoekers dat een vooraf gedefinieerde handeling uitvoert. Vaak is dit de aankoop van een product of het opvragen van een offerte. Dit artikel geeft je vijf handige tips, die je helpen om de conversie van je website te verbeteren. Zo verhoog je in de meeste gevallen ook je omzet!

Tip 1: zorg voor een duidelijke actie per pagina

Conversie optimalisatie toepassen bij je website begint bij het bepalen van de actie die je een bezoeker uit wilt laten voeren. Bepaal deze actie per pagina. Een productpagina heeft als doel het verkopen van een product. Op pagina’s waar je bezoekers informeert, kan het opvragen van een offerte een goede actie zijn. Een klant weet mogelijk nog niet zeker of hij een product aan wil schaffen. Het is aan jou om bezoekers ervan te overtuigen om over te gaan op actie. Zoals het invullen van het contactformulier, het aanvragen van een offerte of het plaatsen van een bestelling.

Tip 2: gebruik een opvallende CTA button

Zorg dat je CTA button opvalt, zodat ook voor een bezoeker duidelijk is welke actie er van hem of haar verwacht wordt. Je laat een CTA button opvallen door een opvallende kleurencombinatie te gebruiken van sterk contrasterende kleuren. Let er wel op dat de button kleur past bij de rest van je website. Dit ziet er niet alleen mooier uit, maar zorgt er ook voor dat de buttons vertrouwd overkomen op bezoekers.

Tip 3: kies voor de juiste positie voor een CTA button

Niet alleen de gebruikte kleurencombinatie heeft invloed op het succes van een CTA button. Houd ook rekening met de positie hiervan. Zorg er bijvoorbeeld voor dat je de button op een logische plek terug laat komen. Denk aan het eind van de pagina of in de sidebar, maar vergeet ook niet in de tekst subtiele call-to-actions te verwerken.

Tip 4: maak gebruik van een nieuwsbrief

Je kunt de conversie van je website ook verhogen door een nieuwsbrief aan te bieden. Een bezoeker die nu geen product koopt, doet dat wellicht op een later moment alsnog na het lezen van de nieuwsbrief. Een aanmeldformulier voor je nieuwsbrief aan je website toevoegen is dan ook een verstandig om meer conversie uit je bezoekers te halen.

Tip 5: schakel hulp in van een marketingbureau

Maak het jezelf makkelijker, door de hulp van een marketingbureau in te schakelen bij het verbeteren van de conversie van je website. Deze partijen hebben de kennis en ervaring om je verder te kunnen helpen. Conversie optimalisatie is een specialisme binnen online marketing die de nodige kennis vereist. Beschik je zelf niet over de kennis? Dan is het verstandig om een expert met de nodige ervaring in te schakelen. Hij weet precies aan welke knoppen er gedraaid moet worden om de conversie op je website te verbeteren.

EENVOUDIG een Goedkope website laten maken met resultaat!

Laat een professionele en goedkope website maken voor slechts  €295,-