In dit artikel hoe uw website kan profiteren van een betere lokale vindbaarheid in google search middels google Mijn Bedrijf (Google My Business); dit is de opvolger van Google Places Zakelijk en Google+ Lokaal met diverse verschillende nieuwe features en mogelijkheden.
Door deze mogelijkheid wordt u getoond binnnen de locale zoekopdrachten.
Zeker waneer er weinig locale concurrentie is ziet u hier relatief snel resultaat.
Wat zijn de voordelen van Google Mijn Bedrijf:
- Google mijn bedrijf heeft een nu een overzichtelijk dashbord
- Betere statistieken
- Beter intergratie met maps en mobiel
- Ook niet locale pagina kunnen profiteren van google mijn bedrijf
- Biedt voor mkb bedrijven volop kansen zich te presenteren
Uw pagina aanmaken:
(Een video van de te volgen stappen vind u hier)
Op het moment dat u een pagina aanmeld heeft u de keuze uit een 3 tal type (locale) bedrijven
Belangrijk hierbij is dat het juiste type wordt gekozen:
De Google mijn bedrijf types
- Winkelpui: b.v. een hotel, restaurant of winkel. een vaste locatie waar je klanten naar toe komen.
- Servicegebied: b.v een loodgieter of een accountant. Kies voor dit type als je ook (of altijd) naar je klanten toe gaat. Je kunt in de editor aangeven hoe groot je servicegebied is.
- Merk: b.v een sportclub of een product. Dit is de niet-lokale versie van Google Mijn Bedrijf.
Na deze keuze geeft u uw algemene bedrijfsgegevens in inclusief catagorie, beschrijving en uw website.
Als laatste stap dient u uw google+ pagina nog te verifiëren, dit kan via telefoon of per post, het is mogelijk dat de gegevens niet gelijk actief zijn mocht google deze gegevens controleren.
De volgense stap is om uw account te voorzien met afbeeldingen, videos en post (updates & content) zorg ervoor dat dat deze met regelmaat en interresant zijn, hou hierbij rekening met eventuele zoekwoorden waarop u gevonden wilt worden, commercile boodschappen zijn prima zolang dit maar niet de overhand heeft.