Wat is Google Mijn Bedrijf en waarom is dit belangrijk?
Google Mijn Bedrijf is een pagina op Google waarin uw bedrijf wordt weergegeven. Het is een stukje waar ook allerlei informatie in te vinden is. Als u bijvoorbeeld hebt doorgegeven wat het adres van uw bedrijf is, wanneer het geopend is, hoe klanten u kunnen bereiken en hoe ze bij uw bedrijf kunnen komen, zal dit hier worden uiteengezet. Daarnaast kunnen potentiële bezoekers ook op stukjes met reviews over uw bedrijf klikken én kunnen mensen hier zien dat u een geverifieerd bedrijf hebt. Het is bovendien een geheel gratis service van Google, dus dat is ook geen reden om er geen gebruik van te maken!
Betere vindbaarheid i.c.m. Google Mijn Bedrijf
Als u beter vindbaar wilt worden, is een Google Mijn Bedrijf profiel aanmaken ten zeerste aan te raden. Als u al een site heeft, is dat heel makkelijk gedaan. Als u nog geen website heeft, kunt goedkoop een website laten maken en deze koppelen aan uw Google Mijn Bedrijf profiel. Een website laten maken en de kosten daarvan, dat valt tegenwoordig ook overigens erg mee. Dit weegt sterk op tegen de omzet die het u oplevert. Als u eenmaal een website heeft, is het simpelweg zaak om zoveel mogelijk informatie in te vullen over uw bedrijf. Een volledig profiel op Google Mijn Bedrijf, zorgt voor een betere vindbaarheid en dat geldt al helemaal als u een goede website heeft.
Betrouwbaarder en vindbaarder
Bovendien zijn er nog een aantal dingen die u kunt doen in Google Mijn Bedrijf om uw website nóg beter, betrouwbaarder en vindbaarder te maken. Zo wordt Google erg blij als u foto’s toevoegt van uw bedrijf. Foto’s van uw interieur, foto’s van processen binnen uw bedrijf, uw logo, het pand van uw bedrijf en ga zo maar door; het is allemaal goed om te laten zien en het geeft potentiële klanten een goed beeld van uw bedrijf.
Daarnaast raden we u aan op reviews en vragen te antwoorden. Dit toont aan dat u een actief bedrijf bent dat contact heeft met haar klanten. Het laat bovendien zien dat u de moeite neemt om serieus te nemen wat uw klanten over u zeggen, hetgeen door velen als iets positiefs wordt beschouwd.
Ook is het aan te raden bedrijfscategorieën toe te voegen aan uw Google Mijn Bedrijf profiel én om meerdere vestigingen toe te voegen indien u dat heeft. Dat laatste doet u door voor elke vestiging een Google Mijn Bedrijf profiel aan te maken. Als u dat eenmaal heeft gedaan, bent u goed vindbaar én zijn potentiële klanten positief verrast als ze op uw bedrijf stuiten.