Je wilt natuurlijk dat mensen jouw website bezoeken in plaats die van jouw concurrenten, en een hogere positie in Google helpt daarbij, maar hoe kom je nu precies bovenaan in Google? Dat is waar het omgaat bij zoekmachine optimalisatie: jouw website zo geoptimaliseerd mogelijk maken zodat deze goed te vinden is in de grote zoekmachines.
Bovenaan in Google:
Meer en meetbaar resultaat voor jouw bedrijf
Technieken om bovenaan in Google te komen
SEO specialisten passen SEO Search Engine Optimization), of in het Nederlands gezegd: zoekmachine optimalisatie, toe bij jouw bedrijf wat ervoor kan zorgen dat je bovenaan in de zoekresultaten van Google komt. Hierbij maken wij gebruik van een aantal verschillende technieken:
- Inhoud: We hoeven jou vast niet te verstellen dat online marketing begint bij de content. Om hoger in de zoekresultaten van Google te komen, moet de geschreven content hierop afgestemd zijn. Voor het ontwikkelen van deze content is het belangrijk om een doel te definiëren en vervolgens te besluiten waarom en wat voor een content er nodig is. Met kwalitatieve content kun je als bedrijf jouw verhaal, jouw missie én visie overbrengen naar de klant en tegelijkertijd goed scoren in de zoekresultaten.
- Techniek: Het optimaliseren van de website is een groot deel van SEO, maar er is meer. Om ervoor te zorgen dat Google jouw website als het ware “beter begrijpt”, moet de website technisch goed in elkaar steken. Een website is het visitekaartje van jouw bedrijf en we willen dat wanneer potentiële klanten vanuit Google terecht komen op de juiste webpagina. Klinkt allemaal misschien wat ingewikkeld, maar we helpen hier graag bij samen met ons ga je de hele website doorlopen en kijken jullie samen naar op welke plekken van de website nog winst te behalen is.
- Populariteit: Hoe vaker jouw website wordt bezocht en wordt genoemd, hoe populairder de website wordt en hoe hoger de website dus ook terug te vinden is in de Google zoekresultaten.
Tip: Met een website van Uwweb: zorgen we dat je website technisch geoptimaliseerd is voor de zoekmachines en geven we periodiek advies & tips hoe je het maximale uit de website kunt halen.
Tip 2: zelf uw website optimaliseren? download ons gratis Ebook binnen 2 weken hoger in Google!
Onsite zoekmachine optimalisatie
Alles wat jij op je website doet telt bij de optimalisatie: het design van je website, de kwaliteit van de teksten, de gebruiksvriendelijkheid van de gehele website op zowel pc’s als mobiele apparaten, de professionaliteit, en de zoekwoorden die je gebruikt en links naar je website. Zoekmachines zoals Google gebruiken dit alles om te zien of jouw pagina wel relevant en kwalitatief genoeg is. Een pagina waarop verschillende onderwerpen worden besproken zal lager eindigen dan een pagina die zich op één onderwerp richt en daarbij geheel aansluit op een zoekwoord.
Het juiste zoekwoord
Je moet er goed over nadenken welke zoekwoorden je wilt gaan gebruiken. Gebruik een term waar überhaupt op gezocht wordt, maar denk ook aan specifiekere termen of gerelateerde termen. Denk er echter ook aan dat het makkelijker is om bovenaan in Google te komen wanneer je een zoekwoord gebruikt die periodiek minder vaak gezocht wordt dan een zoekwoord waar heel veel op gezocht wordt. De zoekwoorden waarop veel gezocht wordt worden ook weer door meer concurrenten gebruikt.
Kwaliteit van een pagina
Het zoekwoord zorgt ervoor dat je in het rijtje komt te staan wanneer mensen hierop zoeken, maar om vervolgens hoger dan je concurrenten te komen te staan zal je ook kwalitatieve content nodig hebben. De pagina waar je op terecht komt moet aansluiten op de zoekterm die je gebruikt, en het moet dan gelijk duidelijk zijn dat jij het antwoord kan leveren waar naar gezocht wordt. Je moet ervoor zorgen dat jij beter bent dan je concurrenten, dus zorg voor betere en duidelijkere teksten. Zorg ervoor dat lezers de pagina ook willen delen en er naar gaan linken, en link zelf ook door naar andere kwalitatieve pagina’s. De links en de sociale signalen helpen ook de kwaliteit van een pagina te verhogen.
Begin met een analyse
Wanneer je gaat analyseren welke zoekwoorden gebruikt worden en hoe je concurrenten deze zoekwoorden gebruiken in hun pagina’s kan je zelf al makkelijker een plan maken om bovenaan in Google terecht te komen. Zo kom je er achter welke zoekwoorden allemaal gebruikt worden en wat het zoekvolume van deze termen is. Vervolgens kan je gaan kijken hoe je concurrenten deze zoektermen gebruiken en hoe kwalitatief deze pagina’s zijn. Zoals gezegd moet jij beter, duidelijker en interessanter zijn dan je concurrenten, dus als je ziet hoe zij het doen en wat zij missen kan jij dit meenemen in je eigen optimalisatie.
Of jouw pagina bovenaan in Google terecht komt hangt er dus vanaf of jouw pagina wel relevant is voor het zoekwoord maar ook dat jouw pagina van goeie kwaliteit is. Om hoger te kunnen ranken dan jouw concurrenten moet de pagina ook daadwerkelijk aantrekkelijker zijn.
Gegarandeerd bovenaan in Google met een SEO specialist
Wij helpen jouw bedrijf op weg om boven aan in de zoekresultaten van Google te komen en wij weten met onze ruim 20 jaar ervaring als geen ander hoe wij dit aan moeten pakken. Hoe we dat doen? Door middel van een zeer goede technische basis, De juiste informatie en meetbaar resultaat.
Met het toepassen van onze slimme technieken maak je jouw bedrijf onderscheidend en komt jouw bedrijf hoger, of zelfs in Google. Ben jij met jouw bedrijf klaar voor meer en meetbaar resultaat? Wil jij meer inzicht in de vindbaarheid van jouw bedrijf en wil jij hulp zonder gelijk vast te zitten aan lange en vaste contracten? Dan ben je bij ons op het juiste adres!
Vraag naar onze referenties. Laat u uw website Door uwweb maken? dan bieden we ook verdere optimalisatie Op no-cure-no-pay aan. Concreet u betaald enkel wanneer wij de doelen behalen en de website hoger in Google krijgen. Wij zijn zeker van onze zaak!
Een voordelige website met resultaat!
Door gebruik te maken van uwweb kunt u goedkoop uw website laten maken (wat een website kost ziet u hier)