juni 2, 2020

Goede zoekmachine optimalisatie voor jouw WordPress pagina

Wanneer je een WordPress pagina hebt wil je natuurlijk ook dat mensen op deze pagina terecht komen, maar hoe krijg je dit voor elkaar. Met een simpele pagina kom je vaak niet zo ver, en dat is nou eigenlijk niet de bedoeling. Jij wilt juist dat mensen gebruik maken van jouw diensten en/of producten en om zover te kunnen komen moeten ze wel eerst op jouw pagina terecht komen, dus hoe zorg je ervoor dat je WordPress pagina beter gevonden wordt? 

Welke zoekwoorden gebruik je?

Een groot en belangrijk deel van de optimalisatie van je WordPress pagina zijn de zoekwoorden. Dit zijn nou eenmaal de termen die mensen gebruiken in zoekmachines, dus wanneer jij hier geen rekening mee houdt heb je een grote kans dat mensen jouw pagina niet vinden. 

Maar welke zoekwoorden heb je dan nodig? Dat hangt van jouw pagina af. Wat is het onderwerp dat jij behandelt, voor welk probleem heb jij een antwoord, en hoe zoeken mensen naar dit onderwerp? Doe een onderzoek in Google naar de verschillende zoekopdrachten die gedaan worden naar aanleiding van het onderwerp, en bekijk welke termen jouw concurrenten gebruiken. Dit zal waarschijnlijk leiden tot een lijst met verschillende zoekwoorden. Kies hiervan de zoekwoorden die het beste bij jouw pagina aansluiten.

Waar gaat je pagina over?

Het zoekwoord zou al aan moeten geven waar jouw WordPress pagina overgaat. Wordt een bezoeker naar jouw pagina geleidt door middel van het zoekwoord “professionele bruidsfotograaf Amsterdam” dan zal jouw pagina ook daar over gaan en niet over een dierenfotograaf of een fotograaf uit de omgeving van Maastricht. Het is echter ook belangrijk dat je dit gelijk wanneer je de pagina opent kunt zien. Dit is niet alleen voor de bezoeker, maar ook voor de zoekmachine, die daardoor weet dat jij ook daadwerkelijk een pagina hebt die aansluit op het zoekwoord.

Dus hoe weet een bezoeker dat ze op de juiste pagina zijn beland? Door een goeie titel. De titel is het eerste wat opvalt wanneer een pagina geopend wordt, en een bezoeker neemt naar aanleiding van de titel al het besluit of er verder gelezen wordt of niet. De titel moet dus aangeven waar de pagina overgaat, dus je doet er slim aan om het zoekwoord hierin te verwerken. Maar hou het niet bij “professionele bruidsfotograaf” maar maak er iets van zoals “Op zoek naar een professionele bruidsfotograaf voor jouw bruiloft?” Op die manier weet de bezoeker gelijk dat jij hier een oplossing levert. Maak er dus een leesbare zin van.

Voor de zoekmachine optimalisatie van jouw WordPress pagina is het dus vooral belangrijk dat je het juiste zoekwoord gebruikt, en dat jouw pagina daar ook daadwerkelijk bij aansluit. Als iemand speciale dierenvoeding zoekt en vervolgens op een pagina terecht komt waar het over de huisvesting van huisdieren gaat zullen ze immers gelijk wegklikken. Zorg dus dat het gelijk duidelijk is dat jij de oplossing hebt waar die persoon naar op zoek was.

effectieve websites; Snel, betrouwbaar en voordelig

Een mooie goed werkende wordpress website laten maken voor €9,95 /pmnd

Actieplan (nieuwe) website

Binnen 2 weken hoger in Google!

Meer bezoekers & meer verkopen
Gratis E-book met meer dan 52 Actiepunten!

Bedankt, Kijk in uw inbox voor het boek!